ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядженням
Житомирської обласної військової адміністрації
17.07.2023 № 313
Основні напрями діяльності
Департаменту фінансів
Основними завданнями і повноваженнями Департаменту є:
1) забезпечення реалізації державної бюджетної політики в межах області;
2) розроблення прогнозу та проєкту обласного бюджету;
3) підготовка розрахунків до прогнозу та проєкту обласного бюджету і подання таких документів на розгляд голові обласної державної адміністрації;
4) здійснення загальної організації та управління виконанням обласного бюджету, координація діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету;
5) здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу щодо місцевих бюджетів;
6) проведення разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації аналізу показників соціально-економічного розвитку області, стратегій її подальшого розвитку;
7) підготовка пропозицій щодо удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат.
Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:
1) організовує виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства фінансів України, розпоряджень голови обласної державної адміністрації, рішень обласної ради та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) аналізує в межах повноважень стан та тенденції соціально-економічного розвитку області та вживає заходів до усунення недоліків;
3) готує пропозиції щодо заходів соціально-економічного розвитку області;
4) вносить пропозиції щодо проєкту обласного бюджету;
5) бере участь у підготовці програм та заходів щодо регіонального розвитку;
6) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених органами виконавчої влади, розробниками яких є інші структурні підрозділи;
7) бере участь у підготовці аналізу балансу фінансових ресурсів місцевих бюджетів області;
8) бере участь у підготовці пропозицій стосовно доцільності запровадження місцевих податків, зборів, пільг;
9) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, рішень обласної ради;
10) бере участь у проведенні аналізу соціально-економічних показників розвитку області та враховує їх під час складання прогнозу та проєкту обласного бюджету;
11) розробляє та доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних пропозицій та орієнтовні граничні показники видатків обласного бюджету, надання кредитів з обласного бюджету на середньостроковий період, інструкції з підготовки бюджетних запитів;
12) бере участь у визначенні порядку та строків розроблення бюджетних пропозицій, бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів;
13) здійснює аналіз бюджетних пропозицій, бюджетних запитів (під час складання і розгляду проєкту обласного бюджету), поданих головними розпорядниками бюджетних коштів, щодо відповідності їх меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;
14) бере участь у прийнятті рішення про включення бюджетних пропозицій до прогнозу обласного бюджету; бюджетно запиту до пропозицій до проєкту обласного бюджету перед поданням їх на розгляд обласній державній адміністрації;
15) бере участь в організації роботи з підготовки проєкту обласного бюджету, визначає за дорученням керівництва обласної державної адміністрації порядок і строки подання структурними підрозділами обласної державної адміністрації матеріалів для підготовки проєкту обласного бюджету і прогнозних розрахунків коштів, що передаються для відповідного розподілу між місцевими бюджетами для виконання спільних проєктів; складанні проєкту обласного бюджету та прогнозу на наступні за планованим два бюджетні періоди, подає їх на розгляд керівництву обласної державної адміністрації;
16) бере участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії обласної ради.
17) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами в межах компетенції інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові обласної державної адміністрації;
18) перевіряє рішення районних, міських, селищних та сільських рад про затвердження бюджету та внесення змін до нього щодо відповідності бюджетному законодавству; здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства в частині міжбюджетних трансфертів;
19) складає і затверджує тимчасовий розпис обласного бюджету та розпис обласного бюджету, вносить в установленому порядку зміни до розпису обласного бюджету, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність зазначеного розпису встановленим бюджетним призначенням;
20) контролює збалансованість планових показників обласного бюджету;
21) погоджує паспорти бюджетних програм;
22) перевіряє правильність складання, затвердження та виконання кошторисів, планів використання коштів установами і організаціями, які фінансуються з обласного бюджету;
23) проводить експертизу кошторисів, планів асигнувань та штатних розписів апаратів районних державних адміністрацій та структурних підрозділів обласної державної адміністрації;
24) здійснює за участю органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, прогнозування та аналіз надходження доходів до місцевих бюджетів області;
25) організовує виконання обласного бюджету, забезпечує разом з територіальними органами Державної фіскальної служби, органами Державної казначейської служби України, іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації надходження доходів до обласного бюджету та вживає заходів до ефективного витрачання бюджетних коштів;
26) проводить в установленому порядку фінансування витрат обласного бюджету та перерахування міжбюджетних трансфертів з обласного бюджету державному та місцевим бюджетам;
27) зводить показники місцевих бюджетів, що входять до бюджету області, та подає їх у встановлені строки Міністерству фінансів України;
28) забезпечує захист фінансових інтересів держави в межах компетенції;
29) здійснює опрацювання профільними фахівцями інформації і матеріалів, що надійшли від структурних підрозділів обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій, територіальних органів міністерств, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності та їх посадових осіб, з метою подальшого надання профільним центральним органам виконавчої влади;
30) готує та подає обласній раді офіційні висновки про перевиконання (недовиконання) дохідної частини загального фонду обласного бюджету для прийняття рішення про внесення змін до такого бюджету, а також про обсяг залишку коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів обласного бюджету;
31) проводить моніторинг змін, що вносяться до обласного бюджету;
32) здійснює в установленому порядку розміщення тимчасово вільних коштів на вкладних (депозитних) рахунках у банках та їх повернення, придбання цінних паперів, надходження внаслідок продажу/пред’явлення цінних паперів, отримання (у разі потреби) позичок на покриття тимчасових касових розривів;
33) у межах, визначених рішенням про місцевий бюджет, може здійснювати місцеві запозичення, правочини з управління місцевим боргом;
34) аналізує бюджетну і фінансову звітність (інші звіти) про виконання місцевих бюджетів, інші фінансові звіти, подані органами Державної казначейської служби України;
35) інформує керівництво обласної державної адміністрації про стан виконання обласного бюджету за кожний звітний період і подає облдержадміністрації на розгляд річний та квартальний звіти про виконання обласного бюджету;
36) розглядає звернення про виділення коштів із резервного фонду бюджету та готує пропозиції щодо прийняття відповідних рішень;
37) проводить на основі статистичної, фінансової та бюджетної звітності прогнозні розрахунки економічного і фінансового стану галузей економіки області, готує пропозиції щодо визначення додаткових джерел фінансових ресурсів;
38) бере участь у проведенні аудиту місцевих бюджетів у порядку, визначеному законодавством;
39) здійснює перевірки дотримання вимог законодавства з питань ведення бухгалтерського обліку, складання фінансової та бюджетної звітності в бюджетних установах, що фінансуються з обласного бюджету;
40) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ і організацій, запитів на публічну інформацію;
41) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України, депутатів обласної ради та інших місцевих рад;
42) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
43) бере участь у розробленні пропозицій щодо удосконалення структури відповідних місцевих державних адміністрацій, готує пропозиції щодо визначення чисельності працівників, фонду оплати їх праці, витрат на утримання місцевих державних адміністрацій та здійснює контроль за витрачанням таких коштів;
44) здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства щодо місцевих бюджетів на всіх стадіях бюджетного процесу;
45) застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою - усунення порушення бюджетного законодавства;
46) приймає рішення про застосування до учасників бюджетного процесу заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, визначених пунктами 2-5, 7 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України, у межах установлених повноважень на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема, щодо:
- зупинення операцій з бюджетними коштами;
- призупинення бюджетних асигнувань;
- зменшення бюджетних асигнувань;
- повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету;
- безспірне вилучення коштів із місцевих бюджетів;
47) аналізує діяльність фінансових органів області та готує пропозиції щодо її вдосконалення;
48) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
49) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
50) надає консультації та методологічну допомогу з питань, що належать до компетенції Департаменту в межах повноважень передбачених законодавством;
51) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
52) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки;
53) забезпечує ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних, резервістів та організацію своєчасного бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
54) організовує роботу з укомплектування, зберігання, ведення обліку та використання архівних документів;
55) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
56) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
57) здійснює організаційно-координаційне та методичне забезпечення діяльності учасників бюджетного процесу та місцевих фінансових органів у сфері інформатизації бюджетних процесів;
58) забезпечує захист персональних даних;
59) забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників Департаменту;
60) забезпечує впровадження та реалізацію заходів щодо запобігання та
виявлення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних із корупцією;
61) під час дії воєнного стану забезпечує виконання завдань та функцій визначених положеннями Закону України «Про правовий режим воєнного стану»;
62) здійснює інші передбачені законом повноваження |